Skader og glasskader

Er din bil forsikret via ALD, kan du her få oplysninger om, hvordan du skal forholde dig, hvis uheldet er ude og skaden er sket. Vi har vores egen skadesafdeling, så du er sikret en hurtig og fleksibel skadesbehandling. 


Hvad gør du, når skaden er sket?

Er skaden sket og er du forsikret via ALD Automotive, skal du følge disse tre trin:

  1. Find et værksted, der dækker dit bilmærke i dit område på My ALD
  2. Kontakt værkstedet per telefon – bestil tid til reparation og oplys, at din firmabil er forsikret hos ALD
  3. Udfyld din skadesanmeldelse online via My ALD. Se, hvordan du anmelder en skade i videoen nedenfor

 

 

Hvad gør du, når glasskaden er sket?

Alle stenslag kan revne – store som små. Stenslag revner, når spændingen i stenslaget bliver for stort. Flere faktorer medvirker til, at spændingen stiger. Her spiller både stenslagets alder og temperaturen en vigtig rolle. Carglass er ALD Automotives foretrukne glasleverandør, og de kan hjælpe dig, hvad enten stenslaget skal repareres eller ruden skal skiftes.

Når du har fået en glasskade, skal du gøre følgende:

  1. Ring på +45 43 22 98 72 eller book tid online på carglass.dk/ALD. Jo før stenslaget repareres, desto mindre er risikoen for, at ruden revner og skal skiftes
  2. Du kan med fordel sætte et rudeplaster over stenslaget, så fugt og snavs ikke forværrer skaden, mens du venter på reparation. Rudeplastre kan rekvireres på +45 43 22 98 72 eller på carglass.dk/ALD
  3. Du bestemmer selv, om Carglass skal komme til dig, eller om du vil benytte ét af deres værksteder. Har din bil et kamera tilknyttet forruden, skal dette kalibreres efter et rudeskift. For nogle bilmodeller kræver det dog, at kalibreringen foregår på et Carglass-værksted vha. en tavle
  4. Har du forsikring via ALD Automotive, sørger Carglass for afregning herigennem

Glasskade i Europa? 

Carglass kan også hjælpe dig, hvis du får en akut glasskade i Europa. Du ringer blot til Carglass i Danmark på +45 43 22 98 72, der sørger for at deres søsterselskab i udlandet hjælper dig. Carglass sørger herefter for afregningen med dit forsikringsselskab.

Lånebil ved skader - vi betaler lejen! 

Er din firmabil forsikret via ALD Automotive, tilbyder vi dig en lånebil i forbindelse med skader gennem udvalgte værksteder. Da det ikke er alle værksteder, der har lige mange lånebiler til rådighed, anbefaler vi, at du om muligt bestiller tid til reparationen i god tid.

Der tilbydes kun lånebil på visse betingelser ved valg af værksteder fra listen på My ALD og såfremt værkstedet har en lånebil ledig på den ønskede dag. Ved totalskadet bil tilbydes der ikke lånebil. 

Vær opmærksom på, at lånebilen skal afleveres retur med fuld brændstoftank. Hvis lånebilen ikke returneres med fuld brændstoftank, samt hvis de aftalte kilometer er overskredet, opkræver værkstedet et gebyr, som vil blive viderefaktureret til dig.

Ikke forsikringskunde endnu?

Er du endnu ikke forsikringskunde hos os, kan du kontakte ALDs forsikringsafdeling på telefon +45 33 55 80 60 og høre nærmere om, hvilken forsikringsløsning vi kan tilbyde din virksomhed. Vi har bred dækning og en konkurrencedygtig pris.   

Kontakt os
33 55 80 60